Monday 23 November 2015

Suami I dah tak merokok.

Alhamdulillah doa aku dimakbulkan. Walaupun awie tak 100% berhenti menyedut dan menghembus asap tapi aku rasa lega. Smoker ni mana boleh terus stop. Terkejut segala organ dan sel-sel dalaman badan dia. Masuk spital kang sape susah? Ahkak jugak.

Biarlah dia hisap vape. Wangi sikit. Kalau dulu aku pantang sikit dia bawak bau rokok tu masuk dalam rumah. Confirm kena sembur. Walaupun dah wangi tapi tidak sesekali aku benarkan vape dalam rumah. NO SMOKING  NO VAPE dalam rumah. Aku paling pantang.

Rumah ku syurgaku. Ada smoker memang tak kisah dengan orang keliling. Dorang akan hisap sukati dia. Dalam rumah dalam bilik pun boleh. Ada kisah? Aku mengaku aku sangat lantang sound awie dalam rokok ni. Kita ada anak-anak. Dorang sangat sensitif dengan bau tengik rokok ni. So far awie tak pernah merokok dalam rumah dan dalam bilik. I respect u, u respect me gitu. Love u pa.

Sekarang ni mana-mana dah bawak beg. Dah ada gadget baru katakan. Orang lain walaupun hisap vape tapi still merokok jugak. Awie totally free dari rokok. Aku tak bau dah bau rokok kat dia. Dia memang nak stop rokok terus. Tu yang buat lagi sayang tuuuuu.

Harap-harap 1 hari nanti awie akan stop  vape pulak. In sha allah.. jangan berhenti berdoa.

No comments:

Post a Comment